A Google AdSense mindenki által jól ismert hirdetési platform. A google AdSense segítségével mi is tudunk pénzt keresni többféle módon is, akár YouTube videókkal, mobil applikációkkal vagy weboldallal. Ebben a cikkben a Weboldallal való pénzkeresést mutatjuk be, de a ha a YouTubeos módszerek érdekelnek, arról is találsz itt egy cikket: YouTube partnerprogram és pénzkeresés

Hogyan lehet az AdSenssel pénzkeresni és miért jobb mint a többi platform

A Google AdSensel való pénzkeresésben a legjobb dolog hogy gyakorlatilag passzív jövedelmet tudunk saját magunknak teremteni vele ha weboldalunkon használjuk. Gyakorlatilag befektetés nélkül tudunk passzív jövedelemre szert tenni (ha ingyenes hosting platformot használunk, például a blogspotot), csak a saját belefektetett időnktől függ hogy mennyit fogunk keresni vele. A nagy előnye hogy mindenhol elfogadott hirdetési platform, vagyis a Chrome nem fogja letiltani a reklámokat, megbízható hirdetőkkel tudunk együtt dolgozni, viszont nekünk is minőségi tartalmat kell szolgáltatnunk.

Az AdSenshez való csatlakozásnak nincs sok feltétele, egy üzemelő weboldal. Mindenkinek ajánlom a google saját blog platformját a Blogger-t, hiszen integrálva van az egész, nem kell bonyolult kódokat másolnunk, pár kattintásból tudunk jelentkezni az AdSensre és pár kattintással már meg is jelennek a hirdetések az oldalunkon.


Hogyan tudunk jelentkezni az Adsensre, hogyan készítsünk olyan weboldalt amelyet elfogadnak

Mint említettem az egyik legegyszerűbb lehetőség a bloggerral való kezdés és az ott lévő jelentkezés használata, viszont természetesen más tipusú weboldallal is tudunk jelentkezni az AdSense oldalán.
Mindenképp érdemes addig várni a jelentkezéssel amíg legalább 5-10 cikket írtunk az oldalunkra, szépen karbantartjuk. Fontos hogy nincs minimális látogató szám a jelentkezéshez és nem muszáj több hónapos weboldalunknak se lennie, csak a minőségi tartalom a lényeg.

Hogyan működik az AdSense

Csak egy rövid kitekintés hogy hogyan is működik az egész. Az oldalunkon megjelenő hirdetések a google hirdetési platformjáról jönnek, az AdWordsból. Hogy megértsük a működését egy kis szemléltető példa: Egy vízszereléssel foglalkozó cég 50 ezer forintért hirdetéseket rendel a AdWordsben, különböző kulcsszavakra. Például a vízvezeték szerelés kulcsszóra, mivel ezen a kulcsszón egy kattintásnak az ára 250 forint, ezért ha ez a hirdetés megjelenik a mi weboldalunkon (ennek két módja lehet a jelenlegi hirdetés megjelenítések mellett, az első hogy olyan weboldallal rendelkezünk amely hasonló témában ír, és az adott cikkünkben megjelenik a vízvezeték szerelés vagy bármi vízvezetékkel kapcsolatos dolog, a másik pedig a google felhasználókra szabott hirdetési algoritmusa, amely tudja hogy mi érdekli a felhasználót és olyan hirdetéseket fog számára megjeleníteni) mi ebből a 250 forintból 200 forintot fogunk kapni (ne feledjük ez 1 kattintás, szóval ez elég nagy bevételnek számít, számold ki ha például átlagosan 100 forintos kattintásból 10-20 at szerzel egy nap), amaradék 50 forint a Google-t illeti meg.

Ha adsense oldalba kezdünk érdemes nekünk is tanulmányozni az AdWordsben a különböző kulcsszavakra való versenyt, mennyien keresnek rá, mennyit fizet érte a hirdető, de ezt részletesebben taglalni fogjuk lejjebb, itt találod a kulcsszó vizsgálót: Google KeywordPlanner

Mennyit fizet a Google Adsense?

Ez már csak is rajtad múlik, ezért érdemes megtekinteni az AdWordsot a blogunk létrehozása előtt. Természetesen egy kezdő bloggernak érdemes arról írnia ami érdekli, hiszen sokkal nagyobb kedvvel fog úgy "dolgozni", viszont ha érezzük magunkban az affinitást, nyugodtan próbáljunk valami jól fizető kulcsszóra dolgozni.
Egy jól bejáratott bloggal amely egy adott témát céloz meg, akár havi 30-50 ezer forintot is tudunk keresni. Hogy hogyan? Számoljunk egy kicsit: számoljunk napi 1000 látogatóval (hogy hogyan tudsz ennyi látogatót szerezni erről lentebb tudsz olvasni), a kulcsszavak amelyek megjelennek a cikkeinkben átlagosan 150 forintot érnek kattintásonként (ez egy alsó-közép ár,  vannak bizonyos kulcsszavak amelyekér akár 500-900 forintot is fizetnek a hirdetők), az átlagos kattintási százalék egy jól optimalizált weboldalon körülbeül 4% körül van. Ez azt jelenti hogy napi 40 kattintást végeznek a felhasználók a weboldalunkon lévő hirdetéseken, amely 150 forinttal számolva napi 6 ezer forint, ezt egy hónapra felszorozva átlagosan akár 150 ezer forint is lehet. Természetesen ehhez több hónapnyi munkára és tanulásra van szükségünk, viszont ez a bevétel a számunkra teljesen passzív jövedelem, így mindenképp érdemes belevágni.


Hogyan tudunk látogatottságot szerezni weboldalunkra, mi az a SEO, mi az a kulcsszó

Most hogy már látjuk a háromszög 3 elemét (minőségi tartalom, megfelelő kulcsszavak, látogatottság), érdemes az utolsóról beszélni, amely sok ember számára a legnehezebb, sok ember számára pedig a legkönnyebb dolog, hogy mi az igazság azt saját magadnak kell eldöntened.
Hogy weboldalunkra látogatókat szerezzünk több módszer is létezik, sőt inkább azt mondanám hogy végtelen, hiszen csak a saját kreativitásunkon múlik, viszont nézzünk pár alap dolgot amellyel meg tudjuk alapozni a weboldalunk látogatóinak számát. 

A mindenkor legfontosabb és legjobb látogatottság szerző dolog a SEO (Search Engine Optimalization), magyarul kereső optimalizálás. A kereső optimalizálásról mindenki démonokat űz hogy milyen bonyolult, nehéz és időigényes, ez viszont teljes mértékben nem igaz a magyar piacon. A magyar piac legfőbb jellemzője hogy alig SEO-zik rajta valaki, külföldön ténylegesen nehéz lehet (ha olyan kulcsszavat próbálunk meg optimalizálni!), viszont szerintem egy kezdő számára is teljesen érthető, és érdemes belekezdeni, mert hamar látunk belőle hasznot.

A SEO lényege hogy a saját weboldalunkat "ismerté" tesszük a többi weboldal számára, vagyis linkeket helyezünk el különböző weboldalakra, fórumokra, Blogok komment mezőjébe, írunk cikkeket weboldalakra ahol az aljára beágyazzuk a mi oldalunk linkjét. Így mi az adott keresésekre jobb helyezést fogunk elérni a google keresőjében, így több látogatottságra számíthatunk. A SEO eredménye nem azonnali, átlagosan 2 hét - 1 hónap a hatásos ideje, amíg meglátszik az eredménye.

Hogyan csináld a SEO-zást a gyakorlatban

Használd ki a különböző weboldalakon lévő lehetőségeket. Például ha találsz vendégkönyveket (kis tipp, keress az oldaladhoz témában illőt a googleban, például így: "vendégkönyv" + weboldalad témája, pl: "vendégkönyv" házi méz), itt a vendégkönyvekbe írj bejegyzést, ahova helyezd el a weboldalad linkjét, és már is megvan az első backlinked, vagyis visszamutató linked, amely már is erősíti a Google helyezésünket. 

Ezen kívül SEO szempontból és látogatottsági szempontból is érdemes Fórumokra kitennünk oldalunk linkjét (pl SG fórum, adott tematikus fórumok stb), de akár releváns blog.hu-s cikkek alá is érdemes a weboldalunk linkjét elhelyezni.


Látogatottság szerzése Social Media segítségével

Forgalmat különböző közösségi oldalak segítségével is tudsz generálni nagyon egyszerűen. Érdemes az oldaladnak létrehozni facebook profilt, twitter fiókot, pinterest oldalt, akár instagram oldalt is. Hogy egy kezdő lökést adj ezeknek az oldalaidnak érdemes social exchange oldalakat használnod: Social Exchange oldalak, avagy hogyan légy népszerűbb a közösségi médiába
Ezen kívül olvasd el a cikkeinket a különböző közösségi oldalakon való feltörekvésre:


(Ez a szekció folyamatosan frissül az újabb cikkekkel).

Mára ennyi, ígérjük hogy kaptok még több részletesebb cikket a Keresőoptimalizálásról, az oldal létrehozásáról, Kulcsszavak választásáról és nehézség mérésről és további tudnivalókról, hiszen ez a téma gyakorlatilag végtelen